Γυναίκα και άθληση

Γυναίκα και άθληση 150 150 Τσούγκος Hλίας

Γυναίκα και άθληση:

Η συχνή φυσική δραστηριότητα παρέχει αμέτρητα πλεονεκτήματα αναφορικά με την υγεία, στα οποία περιλαμβάνεται η μείωση κινδύνου για στεφανιαία νόσο, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ, παχυσαρκία, καρκίνο στο κόλον, και πρόωρο θάνατο.

Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες που πραγματοποιούν καθημερινά μέτριας έντασης άσκηση διάρκειας 30 λεπτών ή και περισσότερο καταλαμβάνουν ποσοστό μικρότερο της τάξης του 40%. Επιπλέον, παρατηρείται μείωση με αυξανόμενο ρυθμό στα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας των γυναικών μετά την ηλικία των 66 ετών.

Πιο συγκεκριμένα η άσκηση:

  • Μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.
  • Αμβλύνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο.
  • Περιορίζει τον κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ.
  • Ελαττώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου στο κόλον.
  • Συμβάλλει στη μείωση του stress.
  • Βοηθά στην ανάπτυξη και διατήρηση υγιούς οστικού ιστού, μυών και αρθρώσεων.
  • Είναι ωφέλιμη για τους πιο ηλικιωμένους ενήλικες ώστε να δυναμώσουν και να μπορούν να κινηθούν καλύτερα χωρίς να κινδυνεύουν να πέσουν.
  • Ενισχύει την καλή ψυχολογική υγεία.
  • Βοηθά στον έλεγχο του βάρους, στην απόκτηση μυϊκής μάζας και στην απώλεια του σωματικού λίπους.
  • Εμποδίζει ή καθυστερεί την ανάπτυξη υψηλής αρτηριακής πίεσης και βοηθά στη μείωση της πίεσης στους εφήβους και στους υπερτασικούς ενήλικες.

Ποια βήματα ακολουθούμε για να εντάξουμε την άσκηση στη ζωή μας;

Συνίσταται να μιλήσετε στο γιατρό σας πριν συμμετέχετε σε ένα πρόγραμμα φυσικής αγωγής. Αυτό είναι ιδιαιτέρως κρίσιμο σε περιπτώσεις αποχής από τη γυμναστική για αρκετό καιρό ή εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας ή είστε έγκυος ή ηλικιωμένη. Ξεκινήστε σιγά σιγά με ένα δεκάλεπτο πρόγραμμα μικρής έντασης ή έναν έντονο περίπατο σε καθημερινή βάση και σταδιακά θα αυξήσετε τη διάρκεια και την ένταση της άσκησης. Επίσης μέσα στη μέρα μπορείτε να αδράξετε ευκαιρίες για να ασκηθείτε λίγο παραπάνω όπως:

  • Να ανεβαίνετε από τις σκάλες και όχι το ασανσέρ.
  • Να κάνετε ένα μικρό περίπατο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στη δουλειά.
  • Να περπατάτε όσο περισσότερο μπορείτε στο δρόμο προς τη δουλειά.
  • Να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού με γρήγορο ρυθμό.
  • Η ενασχόληση με την κηπουρική είναι επίσης μια καλή επιλογή.

Με ποιο τρόπο επηρεάζει η άσκηση την καρδιαγγειακή νόσο;

Η τακτική φυσική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου. Επιπλέον, η άσκηση βοηθά τις γυναίκες στο να χάσουν ή να διατηρήσουν το βάρος τους. Εκτός αυτών, συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, μειώνει την ανάγκη των διαβητικών για ινσουλίνη και ενισχύει τα επίπεδα της «καλής»LDL χοληστερόλης.

Ποιο είδος άσκησης είναι το καλύτερο για την καρδιά;

Ακόμη και η ελαφριά προς μετρίου βαθμού έντασης άσκηση όπως ένας περίπατος, ο χορός και η άσκηση στο σπίτι μπορούν να ελαττώσουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου. Προϋπόθεση είναι το να κάνετε την όποια δραστηριότητα σε καθημερινή βάση. Η πιο έντονη γυμναστική (αερόβια) βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ακόμη περισσότερο. Η αερόβια άσκηση περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως περπάτημα, χαλαρό τρέξιμο, κολύμβηση και σχοινάκι. Σε οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα συμμετέχετε για πάνω από 30 λεπτά μπορεί να δυναμώσει την καρδιά σας.

Είναι απαραίτητη η έγκριση του γιατρού πριν την έναρξη ενός προγράμματος φυσικής αγωγής;

Οι περισσότεροι άνθρωποι δε χρειάζεται να δουν το γιατρό τους πριν ξεκινήσουν ένα ήπιο σταδιακό πρόγραμμα άσκησης, αν και πλέον η βεβαίωση από ιατρό στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απαραίτητη. Ειδικότερα, θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε ή αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα εάν αντιμετωπίζετε καρδιακά προβλήματα, είχατε καρδιακή προσβολή στο παρελθόν ή λαμβάνετε φαρμακευτική αγωγή για υπέρταση ή κάποια καρδιοπάθεια. Το να συμβουλευτείτε το γιατρό σας θα ήταν επίσης μια καλή ιδέα, εάν είστε άνω των 50 ετών και δεν ασκείστε τακτικά ή αν έχετε οικογενειακό ιστορικό  εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου σε νεαρή ηλικία.

Ποιος τύπος άσκησης είναι κατάλληλος για γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας;

Οι διατάσεις, η ενδυνάμωση και η αερόβια ή άσκηση αντοχής αποτελούν μια καλή προσθήκη στο καθημερινό πρόγραμμα. Συνίσταται να ξεκινήσετε σταδιακά με καλές διατάσεις πριν οποιαδήποτε άσκηση. Οι διατάσεις βοηθούν τις αρθρώσεις και τους μύες να είναι πιο ελαστικοί και έτσι έχετε λιγότερες πιθανότητες να τραυματιστείτε όταν θα γυμνάζεστε.

  • Η αερόβια άσκηση δυναμώνει την καρδιά και βελτιώνει τη συνολική φυσική κατάσταση αυξάνοντας την κατανάλωση οξυγόνου.
  • Η κολύμβηση, το περπάτημα και ο χορός αποτελούν πιο ήπια μορφή αερόβιας άσκησης, επομένως το σώμα δε καταπονείται τόσο όσο σε πιο έντονου βαθμού άσκηση όπως το τρέξιμο ή το σχοινάκι.
  • Επίσης, ασκήσεις όπως το χαλαρό τρέξιμο και το τένις ασκούν προστατευτική επίδραση πάνω στα οστά.

Επιλογές Απορρήτου

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σας σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς. Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας για εμάς, ανεξάρτητα από αυτές για τους τρίτους συνεργάτες μας. Κάθε σκοπός συνοδεύεται από μια περιγραφή, ώστε να γνωρίζετε με ποιους τρόπους χρησιμοποιούμε, εμείς και οι συνεργάτες μας, τα δεδομένα σας.

Για λόγους απόδοσης και ασφάλειας χρησιμοποιούμε το Cloudflare
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
Το Cloudflare χρησιμοποιεί τα cookies _cflb, _cf_bm και _cfduid για να μεγιστοποιήσει τους πόρους δικτύου, να διαχειριστεί την επισκεψιμότητα και να προστατεύσει τους ιστότοπους των πελατών μας από κακόβουλη επισκεψιμότητα.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε το προσαρμοσμένο περιεχόμενο.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics.
Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο που βοηθά τους ιδιοκτήτες ιστοτόπου να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Καθώς ένας χρήστης περιηγείται σε ιστοσελίδες, το Google Analytics παρέχει ετικέτες JavaScript (βιβλιοθήκες) για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων για την καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη σελίδα που έχει δει ο χρήστης, για παράδειγμα, η διεύθυνση URL της σελίδας. Οι βιβλιοθήκες JavaScript του Google Analytics χρησιμοποιούν τα cookies HTTP για να "θυμούνται" τι έχει κάνει ένας χρήστης σε προηγούμενες σελίδες / αλληλεπιδράσεις με τον ιστότοπο.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις γραμματοσειρές Google.
Οι Γραμματοσειρές Google καταγράφουν αρχεία των CSS και των αιτημάτων αρχείων γραμματοσειράς και η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα διατηρείται ασφαλής. Οι συνολικοί αριθμοί χρήσης παρακολουθούν πόσο δημοφιλείς οικογένειες γραμματοσειρών είναι και δημοσιεύονται στη σελίδα αναλυτικών στοιχείων. Χρησιμοποιούμε δεδομένα από τον ανιχνευτή ιστού της Google για να εντοπίσουμε ποιοι ιστότοποι χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google. Αυτά τα δεδομένα δημοσιεύονται και είναι προσβάσιμα στη βάση δεδομένων BigQuery της γραμματοσειράς Google. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει η Google και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται και διασφαλίζεται, ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου της Google.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τους Χάρτες Google.
Για τους χρήστες του API Χάρτας Ενσωμάτωσης Χαρτών, η Google χρησιμοποιεί ανώνυμα cookies για να καθορίσει τον αριθμό μοναδικών χρηστών του API. Η Google συγκεντρώνει επίσης στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους τύπους λειτουργιών που χρησιμοποιούνται από το προϊόν των Χαρτών.


Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις ενσωματώσεις βίντεο.
Οι πάροχοι των βίντεο (π.χ. YouTube, Vimeo) μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να κάνουν καταγραφή πληροφοριών που βοηθά να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Ενεργοποιώντας τις ενσωματώσεις βίντεο, αποδέχεστε τους όρους χρήσης που αναφέρει κάθε πάροχος στη στην πολιτική απορρήτου του.

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.
Πολιτική Απορρήτου