Γιορτινό τραπέζι

Γιορτινό τραπέζι

Γιορτινό τραπέζι 903 601 Τσούγκος Hλίας

    Το πόσο μπορεί να παρεκτραπεί σε φαγητό ένας άνθρωπος που ζει με συγκεκριμένο διαιτολόγιο, τις μέρες των μεγάλων εορτών, είναι κάτι που απασχολεί όλους τους αρρώστους αλλά ιδιαίτερα τους καρδιοπαθείς, τους υπερτασικούς και τους διαβητικούς.
   Είναι πράγματι μεγάλη αλήθεια ότι το είδος της τροφής αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες της καλής υγείας. Όμως η διατροφή ενός ανθρώπου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί φάρμακο με δοσολογία και παρενέργειες. Η μεσογειακή διατροφή, για παράδειγμα, με λίγο κρασί, θεωρείται και σήμερα η ιδεώδης διατροφή για όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα για τους καρδιοπαθείς.
    Εν τούτοις είναι δύσκολο να καταπολεμήσει κανείς τη λαιμαργία του. Τα γλυκά, τα αλμυρά, τα βούτυρα και τα πάσης φύσεως νόστιμα φαγητά είναι πειρασμοί που είναι δύσκολο να αποφύγει κανείς. Το εύλογο ερώτημα πάντα, και όχι μόνο για τους καρδιοπαθείς, είναι το πόσο συχνά μπορεί κάποιος άνθρωπος να παρεκτρέπεται διαιτητικά.
     Η απάντηση είναι αυτονόητη. Όσο γίνεται λιγότερες παρεκτροπές. Όμως για ορισμένες κατηγορίες οι
παρεκτροπές είναι απόλυτες :
· Ο διαβητικός π.χ. δεν μπορεί να τρώει κατά κόρον ζάχαρη ή γλυκά.
· Ο υπερτασικός δεν μπορεί να τρώει συνεχώς αλμυρά φαγητά.
· Ο παχύσαρκος δεν μπορεί να τρώει καθημερινά μεγάλες ποσότητες και ιδίως γλυκά και λιπαρά.
      Σωστή διατροφή δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη σχολαστικότητα όσον αφορά τις θερμίδες που μας δίνουν οι τροφές. Το τελικό εκβάν, δηλαδή το πόσο βάρος θα πάρουμε, εξαρτάται από τον αριθμό των θερμίδων που παίρνουμε, μείον τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνουμε κυρίως κατά την άσκηση.
      Πρακτικά, ο παχύσαρκος άνδρας δεν πρέπει να παίρνει πάνω από 1.800 θερμίδες την ημέρα ενώ η παχύσαρκη γυναίκα πάνω από 1.500. Αυτό επιτυγχάνεται όταν καθημερινά τρώμε ποικιλία τροφών σε μερίδες εστιατορίου, με έμφαση στα όσπρια, τα φρούτα στα γαλακτοκομικά με ελαττωμένα λίπη και κατά προτίμηση στα άσπρα κρέατα όπως π.χ. είναι τα ψάρια και τα πουλερικά.
       Ο μύθος της χοληστερίνης σε σχέση με τις τροφές στηρίζεται κατά βάση στη διαφήμιση. Η τεράστια διαφημιστική εκστρατεία η οποία υποστηρίζει ότι τα γαλακτοκομικά όπως βούτυρο, γάλα, γιαούρτι που περιέχουν φυτικές στερόλες ελαττώνουν ουσιαστικά τη χοληστερίνη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
       Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η κύρια αιτία της αύξησης της χοληστερίνης δεν βρίσκεται στη διατροφή. Βρίσκεται στα γονίδια του κάθε ατόμου που καθορίζουν τον αριθμό των υποδοχέων LDL στο συκώτι, οι οποίοι και καταστρέφουν την κακή (LDL) χοληστερίνη. Έτσι οι άνθρωποι που διαθέτουν τον σωστό μηχανισμό καταστροφής (δέσμευσης) της κακής χοληστερίνης μπορούν να τρώνε ελεύθερα ό,τι θέλουν, χωρίς να αυξάνεται η κακή τους χοληστερίνη. Μόλις το 1/3 της χοληστερίνης που κυκλοφορεί στο αίμα οφείλεται στις τροφές.Για τον λόγο αυτό άλλωστε μια από τις τελευταίες μελέτες σχετικά με την αύξηση της χοληστερίνης αθωώνει ακόμα και τον κρόκο αυγού ο οποίος περιέχει 350mg χοληστερίνης. Η αποφυγή των γαλακτοκομικών, των κρεάτων και γενικά των τροφών που περιέχουν χοληστερίνη, σε συνδυασμό με την ευρύτατη χρήση του ελαιόλαδου, επιτυγχάνει μείωση της κακιάς χοληστερίνης κατά 20%. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται από την 40ημερη νηστεία όπου διαπιστώνεται εντυπωσιακή ελάττωση των επιπέδων χοληστερίνης, για εκείνους που νηστεύουν αυστηρά.

Επιλογές Απορρήτου

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σας σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς. Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις σας για εμάς, ανεξάρτητα από αυτές για τους τρίτους συνεργάτες μας. Κάθε σκοπός συνοδεύεται από μια περιγραφή, ώστε να γνωρίζετε με ποιους τρόπους χρησιμοποιούμε, εμείς και οι συνεργάτες μας, τα δεδομένα σας.

Για λόγους απόδοσης και ασφάλειας χρησιμοποιούμε το Cloudflare
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ
Το Cloudflare χρησιμοποιεί τα cookies _cflb, _cf_bm και _cfduid για να μεγιστοποιήσει τους πόρους δικτύου, να διαχειριστεί την επισκεψιμότητα και να προστατεύσει τους ιστότοπους των πελατών μας από κακόβουλη επισκεψιμότητα.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε το προσαρμοσμένο περιεχόμενο.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics.
Το Google Analytics είναι ένα εργαλείο που βοηθά τους ιδιοκτήτες ιστοτόπου να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Καθώς ένας χρήστης περιηγείται σε ιστοσελίδες, το Google Analytics παρέχει ετικέτες JavaScript (βιβλιοθήκες) για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων για την καταγραφή πληροφοριών σχετικά με τη σελίδα που έχει δει ο χρήστης, για παράδειγμα, η διεύθυνση URL της σελίδας. Οι βιβλιοθήκες JavaScript του Google Analytics χρησιμοποιούν τα cookies HTTP για να "θυμούνται" τι έχει κάνει ένας χρήστης σε προηγούμενες σελίδες / αλληλεπιδράσεις με τον ιστότοπο.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις γραμματοσειρές Google.
Οι Γραμματοσειρές Google καταγράφουν αρχεία των CSS και των αιτημάτων αρχείων γραμματοσειράς και η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα διατηρείται ασφαλής. Οι συνολικοί αριθμοί χρήσης παρακολουθούν πόσο δημοφιλείς οικογένειες γραμματοσειρών είναι και δημοσιεύονται στη σελίδα αναλυτικών στοιχείων. Χρησιμοποιούμε δεδομένα από τον ανιχνευτή ιστού της Google για να εντοπίσουμε ποιοι ιστότοποι χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google. Αυτά τα δεδομένα δημοσιεύονται και είναι προσβάσιμα στη βάση δεδομένων BigQuery της γραμματοσειράς Google. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις πληροφορίες που συλλέγει η Google και τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται και διασφαλίζεται, ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου της Google.

 

Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τους Χάρτες Google.
Για τους χρήστες του API Χάρτας Ενσωμάτωσης Χαρτών, η Google χρησιμοποιεί ανώνυμα cookies για να καθορίσει τον αριθμό μοναδικών χρηστών του API. Η Google συγκεντρώνει επίσης στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους τύπους λειτουργιών που χρησιμοποιούνται από το προϊόν των Χαρτών.


Κάντε κλικ για να ενεργοποιήσετε / απενεργοποιήσετε τις ενσωματώσεις βίντεο.
Οι πάροχοι των βίντεο (π.χ. YouTube, Vimeo) μπορεί να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες και να κάνουν καταγραφή πληροφοριών που βοηθά να μετρήσουν τον τρόπο αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενο του ιστότοπου. Ενεργοποιώντας τις ενσωματώσεις βίντεο, αποδέχεστε τους όρους χρήσης που αναφέρει κάθε πάροχος στη στην πολιτική απορρήτου του.

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.
Πολιτική Απορρήτου